Een goed logo is kenmerkend en compact en geeft de aard van de organisatie weer. In deze blog leg ik uit hoe het proces om te komen tot een ontwerp dat aan deze voorwaarden voldoet, eruit heeft gezien.
Ik ontwerp een logo voor Brandes Bedrijfsadministratie. De opdrachtgever wil graag de twee B’s van zijn bedrijfsnaam in het design, verder kan ik mijn gang gaan. Mijn eerste associatie bij de term ‘bedrijfsadministratie’ is: in een goed gevoerde administratie zijn links en rechts gelijk. Dat wordt mijn uitgangspunt en de twee B’s komen daarbij goed van pas.
Vroeger op school werd een grootboekkaart als T-vorm getekend:
De T-vorm is mijn basis. Op de plaats van ‘Bank’ zet ik puntjes onder het mom van: Het maakt niet uit welk grootboek je hier invult, bij Brandes Bedrijfsadministratie kloppen ze allemaal! Met een B aan elke kant, is het logo in balans. Net als in het grootboek wordt dat wat onder de streep staat dubbel onderstreept.
Er is nu nog sprake van veel verschillende losse onderdelen. Ik ga ze bij elkaar brengen middels een achtergrondvorm en heb dan tevens een object waarmee ik een steunkleur kan toevoegen. Ik kies voor de B’s een zakelijk paars, de achtergrond wordt beige.
De opdrachtgever vindt de kleuren mooi, maar na te hebben gebladerd in de kleurwaaier, wordt gekozen voor deze combinatie. Een prima keuze!
Het lettertype voor BRANDES BEDRIJFSADMINISTRATIE houd ik zakelijk met strakke lijnen.
Sorry, dat het reactieformulier is gesloten op dit moment.