Een fysiotherapiepraktijk in Markelo wordt overgenomen en krijgt de nieuwe naam WY. fysiotherapie. De W en Y zijn de beginletters van de namen van de nieuwe eigenaressen. In hun praktijk wordt -naast de reguliere fysiotherapie- een aantal andere specialismen aangeboden, waaronder psychosomatische en oncologische fysiotherapie, haptonomie en mindfulness.
Voor het ontwerp van logo en huisstijl staan de volgende wensen op het lijstje: het begrip ‘samen’ moet een belangrijk element worden en tijdens het bekijken van logo’s van andere praktijken bleek dat een kleurverloop aanspreekt. De kleuren vooral blauw en groen. Daarnaast wilden de dames graag een energieke figuur in het logo terugzien.
Vanwege de punt achter WY (het WY-punt) kwam ik uit bij een pinpoint als basiselement. ‘Hier moet je zijn!’ wordt ermee uitgedragen. Beide dames hebben ‘springfoto’s’ van zichzelf in hun archief. Ik maak de figuur door de silhouetten van de twee dames te combineren, SAMEN komt hiermee tot uiting. Dat wordt nog versterkt door de letters van WY aan elkaar te schrijven. De cirkel krijgt een kleurverloop en staat symbool voor de verschillende disciplines die worden aangeboden.
De drie punten van WY. / de pinpoint / fysiotherapie liggen op één lijn: Er wordt nauw samengewerkt en er is één gezamenlijk doel en dat is de patient helpen zo optimaal mogelijk te bewegen met zo min mogelijk klachten.
Het logo, maar ook de losse onderdelen van de huisstijl zoals WY, de stippen, een groene balk en de slogan ‘Méér dan bewegen’ in een dynamisch lettertype, worden in diverse bestandsformaten aangeleverd. Ze kunnen gebruikt worden op bijvoorbeeld social media, de website of op bedrijskleding.