Ondernemers in de Enschedese binnenstad betalen belasting voor het gebruik van gemeentelijke grond voor bijvoorbeeld een terras of een reclamebord op de stoep voor hun bedrijf. Deze precariobelasting wordt gestort in het Ondernemers Fonds Enschede (OFE). Met de middelen draagt het fonds bij aan diverse evenementen zoals Muziekfeest op het Plein, de Grolsch Summersounds of de Proefeet.
Toen ik voor het nieuwe logo met de letters OFE ging schuiven, bleek dat ik van de O en de F een sleutel kon maken. De horizontale lijnen van het logo van Enschede vormen de E. Hiermee had ik zowel Sleutel als Stad en de slogan ‘sleutel tot een bruisende binnenstad’ was snel bedacht.
De sleutel heeft een donkergele (gouden) kleur gekregen, de E uiteraard Enschedees rood. Het logo wordt bij de evenementen niet alleen afgedrukt op een witte achtergrond, maar staat ook vaak vermeld op een donker vlak. De gekozen kleuren zijn ook hiervoor heel geschikt.