Het Latijnse iungo betekent ‘verbinden’, JOENGO is de fonetische vorm ervan. Het concept, waarbij de letters van JOENGO geleidelijk dikker worden, was reeds bedacht en werd als ruwe schets bij Brandaris Vormgeving aangeleverd met het verzoek om het idee zorgvuldig uit te werken. Daarnaast wilden de oprichters van JOENGO graag het design voor een volledige huisstijl.
De continuïteitsscan van JOENGO laat zien in hoeverre een organisatie -in huidige tijden van ingrijpende digitale ontwikkelingen- aan de voorwaarden voldoet die nodig zijn om over 5 jaar nog te bestaan. Als blijkt dat dit niet of slechts gedeeltelijk het geval is, biedt JOENGO oplossingen die gericht zijn op de continuïteit.
In bovengenoemd proces Van Inzicht naar Continuïteit vormen 5 C’s de kernwaarden: Connect / Conscious / Change / Confidence / Coach
Lees meer over de Kernwaarden van JOENGO
Naast de J van JOENGO, krijgen deze C’s in het beeldmerk dat Brandaris Vormgeving heeft ontworpen een belangrijke plek. Door de C’s op deze manier te plaatsen, ontstaat een zogenaamde white space: een witte vorm die alle onderdelen van het beeldmerk met elkaar verbindt en eindigt in de kern.
JOENGO heeft gekozen voor de combinatie blauw/oranje, complementaire kleuren die elkaar versterken en het geheel een betrouwbare en warme uitstraling geven. Als steunkleur is rustig grijs toegevoegd om de aandacht niet af te leiden van deze aansprekende basiskleuren.
Elementen van de uiteindelijke huisstijl zoals woord- en beeldmerk, de tagline ‘your digital connection’ en de oranje/blauwe banner met stijgende lijn worden gebruikt op uitingen zoals briefpapier, visitekaartje, website, social media en vlag.